Leconfield! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Mathilde - WaarBenJij.nu Leconfield! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Mathilde - WaarBenJij.nu

Leconfield!

Door: Mathilde van der Lee

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

25 Februari 2013 | Australië, Tamworth

Het was snikheet in Tamworth. De dag dat we er aan kwamen zochten we een zwembad, maar de vrouw van het hostel wees ons ongeloofelijk verkeerd de weg en we vonden niks. We zijn maar vroeg gaan slapen, en dat is maar goed ook want de dagen erna waren slopend. Maar vooral: Geweldig. We werden op maandagochtend opgehaald door Justin. Justin is een jonge man van 29, die helpt op de farm. De tocht naar de farm zelf, in een oud schoolbusje, duurde een uur, waarvan de helft over niet-geasfalteerde weg. na een half uur rijden hadden we allemaal geen signaal meer: ze erg afgelegen zitten we. De eerste dag was gelijk al ontzettend veel. Eerst een les in opzadelen, kennismaking daarna een rit door de bergen. We sliepen snel die avond, na wat marshmallows roosteren boven een vuur. De tweede dag was nog drukker dan die ervoor: 2 uur natural horsemanship les, les in beslaan, les in whipcracken en lassoen, een rit door de bergen waarbij we schapen gingen ophalen en terugbrengen naar de farm, schapen vangen en scheren en daarna (voor wie het wou zien) een schaap slachten. Afgesloten door een lekkere barbecue was dit een prachtige dag. De derde dag was de enige dag zonder paarden: we hebben onkruid verdolgen en hekken gemaakt, de hele dag lang. zwaar werk. Wel hebben we bij de creek geluncht, prachtige natuur natuurlijk. s'avonds hebben we onder de sterren in een swag geslapen: (australiers hadden het woord eerst) een soort waterproof slaapzak met een ingebouwd matras. De vierde dag was de meest intensieve: eerst een rit van 2 uur heen op zoek naar de koeien in een paddock ver weg (ik mocht met Tim, de baas, mee naar de hoogste berg). Daarna de koeien in een omheining drijven, waarna we de kalfjes scheden van de rest. Toen mochten we met ze gaan worstelen om daarna 2 kalfjes te castreren, oortaggen en brandmerken. Ogeloofelijk sterk zijn ze al, hoe klein ze ook zijn. Toen mochten 3 koeien en 1 stier mee terug naar de farm. Of nouja, mochten: we hebben 1,5 uur geproeerd de stier de goede kant op te krijgen maar hij werkte 0,0 mee, uiteindelijk zijn we hem kwijtgeraakt omdat hij te ver een te steile berg op was gerend. de koeien hebben we met pijn en moeite teruggekregen. Teruggekomen op de farm ben ik na het eten gelijk gaan slapen, maar niet voordat Tim me vroeg of ik misschien wou blijven werken! Ik ging er een nachtje over slapen, maar de volgende dag heb ik meteen ja gezegd
op de laatste dag heben we weer een natural horsemanshiples gehad, waarna we gingen zwemmen met de paarden. daarna hebben we wat spelletjes gespeeld zoals een barrel race. de rest ging daarna spullen inpakken, ik hoefde ze alleen te verplaatsen. S' avonds zijn we teruggegaan naar tamworth met de hele groep, en daar kreeg nathalie te horen dat ze ook kon blijven.
Helaas is mijn computertijd nu bijna op, dus volgende keer schrijf ik meer over mijn ervarigen tijdens het werken in Leconfield

  • 25 Februari 2013 - 07:36

    Anja:

    Ha lieve Mathi,

    Wat zul jij sterk zijn inmiddels! Meer middenin het cowboy-/girlleven is bijna niet denkbaar....denk ik. Ik geniet van je verhalen. Veel liefs, mam

  • 25 Februari 2013 - 08:55

    Lidewei:

    Wat gááf Mathilde. Geniet er van!

  • 25 Februari 2013 - 10:40

    Gerry:

    Hoi Mathilde,
    Wat een belevenissen zeg. We genieten van je verhalen!

  • 25 Februari 2013 - 13:21

    Fern:

    Mathieee wat een mooie verhalen! Zo te zien heb je het te druk om ons te missen haha :p hope you're having a good time!

  • 26 Februari 2013 - 12:36

    Truus:

    Hoi Mathilde,
    Wat een avontuur, wat een indrukken! Ik heb wel eens gehoord van zwemmen met dolfijnen, maar zwemmen met paarden is nieuw voor me! Groetjes,Truus

  • 09 Maart 2013 - 13:57

    Ruben:

    Hebben jullie een schaap op de barbecue gelegd? Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathilde

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 22523

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Er op uit in Australië

Landen bezocht: