Cairns: backpackersparadise - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mathilde - WaarBenJij.nu Cairns: backpackersparadise - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mathilde - WaarBenJij.nu

Cairns: backpackersparadise

Door: Mathilde van der Lee

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

19 April 2013 | Australië, Cairns

Vandaag alweer de laatste dag in het backpackersparadijs Cairns. Ik ga het missen hier, met de palmbomen en zwembad op de binnenplaats van het hostel. Deze twee dingen symboliseren eigenlijk de hele mentaliteit van Cairns: chill out, relax, no worries. Ik denk dat dit de perfecte plek is geweest om even te relaxen voordat we weer vol aan de bak moeten. Het zal moeilijk zijn in het begin om ons aan te passen: van om 10 uur opstaan en om 12 uur naar bed naar om 5 uur opstaan en rond 9 naar bed is een flinke stap. Gelukkig is het werk het waarschijnlijk meer dan waard en zullen we met liefde deze sprong maken. We zullen zien hoe het gaat lopen.
Tot die tijd kan ik met veel plezier terugkijken op al onze avonturen in Cairns. Van het geweldige tripje naar Green Island waar we gezwommen hebben met zeeschilpadden, nemo's, roggen en haaien tot gratis dinosaurussen aangeboden krijgen in het winkelcentrum. Van Carl, onze nieuwe t-rex groepsmascotte, op alle mogelijke plekken op foto's zetten en hem op de graffitimuur van het hostel schilderen tot poolcompetities waar ik nog niet eens zo slecht gepresteerd heb kijkend naar het feit dat ik pas een week geleden mijn eerste potje pool ooit heb gespeeld. Van hele dagen niks doen en in bed liggen tot de hele dag druk bezig zijn met dingen als zwemmen in de lagoon, veel te veel boodschappen doen en zo'n 500 vleermuizen spotten in een boom. Ja, Cairns gaan we niet vergeten. Maar het is tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen, op naar de verstikkende hitte van the red centre!

• 19 April 2013 - 12:58

Truus:

Hey Mathilde,
    werken-relaxen-werken. Je hebt het goed voor elkaar! Veel plezier down in the middle!

• 23 April 2013 - 09:28

Anja:

Op naar de koeien (en de paarden). werk ze.